6 Nisan 2016 Çarşamba

GEZİ YAZILARI 1- POLONYA WROCLAW

Üç saatlik uçak yolcuğundan sonra Polonya'nın baş kenti olan Varşova'ya vardım. Fakat benim gideceğim şehir Polonya'nın Wroclaw kentiydi. Varşova'dan Wroclaw'a gitmek için önümde 3 tane yol vardı. Birincisi 55dk'lık uçak yolculuğu , ikincisi 5 buçuk saatlik otobüs yolculuğu ve son olarak üçüncüsü 6 saatlik yada 3 buçuk saatlik hızlı tren yolculuğuydu. Yani Polonya'da ulaşım sorunu gibi bir şey söz konusu bile değildi. Ben tren yolculuğunu tercih ettim , saatleri bana en uygun olan 6 saatlik tren yolculuğuydu. Saat bakımından fazla olmasına rağmen tren yolcuğunun nasıl geçtiğini anlamadım. Heyecandan mıydı yoksa mükemmel manzaradan mıydı bilemiyorum.








Wroclaw Polonya'nın Lower Silesia and Wielpolska dediklekleri bir bölgede kalıyor yani Polonya'nın güneybatısında yer almakta.  Wroclaw konumu açısından Polonya'nın çok güzel bir noktasında kalmakta.Örneğin 9 zloty (yaklaşık 5 TL) ye başkenti olan Varşova gidebilirsiniz yada 3 saatlik otobüs yolcuğu ile Polonya'nın en çok beğenilen şehirlerinden olan Krakow'a  gidebilirsiniz. Aynı zamanda Polonya'nın komşularından Almanya , Çek Cumhuriyeti ve  Slovakya'ya da kısa sürede ve ucuz maliyet ile geçebilirsiniz. Ayrıca Avrupa'da  olmanın en büyük ayrıcalıklarından biride ucuz uçak biletleri bu sayede bir çok ülke gezme fırsatı yakaladım tabi ki Wroclaw'ın konumu açısından Avrupa'nın kalbinde yer almasının  etkisi de çok büyük.









Polonya'nın para birimi Zloty'dir. Benim gibi İstanbul'da yaşıyorsanız Kapalı Çarşı'dan temin edebilirsiniz ama benim tavsiyem Polonya'ya Euro ile gitmeniz. Çünkü Euro orda daha değerli kısaca Euro ile Polonya'ya gittiyseniz hele ki öğrenciyseniz kendinizi zengin gibi hissediyorsanız. ( Bu arada ek bir bilgi Wroclaw bizim İzmir'in kardeş şehriymiş. Bunu da oradayken sınıf arkadaşım Anna söylemişti.)






Wroclaw'a gece saatlerinde ayak basmıştım çok fazla çevreye dikkat etme fırsatı bulamasam da tren garının ihtişamı gözümden kaçmadı kaleyi andıran bir görünüme sahipti. Zaten gece vakti Wroclaw'a ulaştığım için direk daha önceden yer ayırttığım hostelime (bizdeki pansiyonlara benzer bir konaklama tesisi) gidip dinlendim.










Ertesi gün ilk işim şehir merkezini aramak oldu. Wroclaw'ın City Center (Şehir Merkezi) Rynek adında bir meydandır. Merkeze gider gitmez ilk dikkatimi çeken rengarenk tarihi binalar oldu ikinci dikkatimi çeken şey ise şehrin her tarafında mevcut olan cüceler. Bir rivayete göre yıllar yıllar önce bu güzel şehir de cücelerin yaşadığına inanılırmış. Toplamda 200'den fazla cüce heykeli bulunmakta ve gene bir rivayete göre eğer bütün cüceleri bulursan dileğin yerine gelirmiş. İlk günüm şehir merkezini gezmekle ve çevreye adapte olmaya çalışmakla geçti.




Wroclaw'da gezilecek yerlerin başında, şehir meydanı, tarihi yapılar, cüce heykelleri (Wroclaw's Dwarfs), kilitli köprü (Tumski Brige),  botanik park (Wroclaw University Botanical Garden), Japon bahçesi (Japanese Garden-Szczyticki Park) hayvanat bahçesi (Wroclaw Zoo & Afrykarium) , Katedral (Cathedral of St. John the Baptist), Çeşitli müzeler ( Wroclaw University Museum, Ntional Museum, Military Museum vs...),Wroclaw' ın en yüksek binası Sky Tower (bu binanın en üst katına çıkıp tüm Wroclaw'ı kuşbakışı görebilir aynı zamanda da bowling oynaya bilirsiniz) ve aquapark gelir.









Son olarak Wroclaw'dan aklımda kalanlara değinecek olursam. Yaşadığım şehir olan İstanbul'a göre küçük ama bir o kadarda sevimli ve sıcak bir şehir olduğu.  Rengarenk tarihi müthiş binalarının olduğu.Turistik açıdan gezilip görülebilecek birçok yere sahip olduğu. Konumu açısından yurt dışındaki bir çok ülkeye seyahat edebildiğim bir şehir olduğu. İnsanlarının sıcak kanlı ve yardımsever olduğu. Şehir içi ulaşımın çok iyi , kullanışlı ve kolay olduğu. Şehrin her yerinde bedava internetin olduğu. En iyi kahve içip arkadaşlar ile sohbet edilecek mekanın şehir merkezindeki Coffee Planet olduğu. Gece dışarı çıkıp, dans etmek için yabancı tüm öğrencilerin tercih ettiği ve her pazartesi Erasmus party olan Kredka yurdunun karşısındaki Alibi Clup olduğu. Şat sevenler için hem ucuz hem de harika şatları Rynek (merkez) Czupito adlı sevimli mekanda bulabilirsiniz. En ucuz market zincirinin Bieduranska olduğu. Son olarak hayatım boyunca unutamayacağım kadar iyi vakit geçirdiğim ve hiç olmadığım kadar beni mutlu eden bir şehir olduğu.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

About the Author

Author Info

BİZE ULAŞIN

elegancebydbe@gmail.com

Instagram

Facebook

Popular Posts

featured Slider

Pages

Like us

İzleyiciler

Popular Posts